Ervaring over de WorkingClass van Suzanne

Op 4 september 2014 vond ‘De Wasstraat’ plaats in Utrecht. De Wasstraat is een banenmarkt voor mensen die werk zoeken, die dit keer geheel gericht was op werkzoekenden met een beperking. Hier kon je verschillende workshops volgen, ik heb zelf onder andere de cursus netwerken gedaan. Hier heb ik erg veel aan gehad. Omdat het zo goed beviel om andere werkzoekende leeftijdgenoten met een beperking te ontmoeten en met elkaar van gedachten te wisselen, hoefde ik er niet lang over na te denken om mee te doen aan de Working Class. Toen Christianne van Triest van het Drive-netwerk me hiervoor vroeg, heb ik al vrij snel ja gezegd. Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Eind september begon vervolgens de Working Class, hierin zijn we met 8 deelnemers. We stimuleren elkaar in de zoektocht naar werk en om het solliciteren vooral niet op te geven. Daarnaast doen we ook veel leerzame dingen, zoals intervisie (waarbij we een probleem waar iemand tegenaan loopt met zijn allen bespreken) en soms nodigen we mensen uit het werkveld uit die ons meer kunnen vertellen over een bepaald onderwerp, zoals netwerken of detacheringsbureaus die mensen met een beperking aan het werk proberen te helpen. Christianne heeft ons zelf ook veel nieuwe inzichten gegeven, bijvoorbeeld over andere manieren van solliciteren. Ook bereiden we vaak zelf iets voor, zo heeft iemand van ons een keer zelf een workshop over het gebruik van Linked-In gegeven. We denken allemaal voor een bijeenkomst na over iets waar we de afgelopen weken tegenaan zijn gelopen en waar we advies van de anderen in zouden willen.

Ik vind deze manier van ‘empowerment’ erg fijn en het heeft mij al veel nieuwe inzichten opgeleverd.

Suzanne Clemens (deelnemer Working Class)

Er is nog voldoende plek, ben je 27 of jonger, heb je arbeisbeperking en ben je op zoek naar werk?

Meld je aan via de inschrijfpagina. Mail naar info@drive-netwerk.nl of bel 06 29010291 voor meer info.

Laat een berichtje achter

